Aktuality

Slavíme s Toyotou 20 let Systému aktivní stability (SAS)

14. 11. 2018

Bezpečnost, stabilita a spolehlivost jsou podstatné aspekty při manipulaci s materiálem. Vysokozdvižné vozíky Toyota všechny tyto aspekty splňují díky systému SAS. Ten zareaguje předtím, než dojde k nebezpečí.

Toyota SAS je inteligentní automatický systém, který sleduje a kontroluje přes 3000 klíčových funkcí vysokozdvižného vozíku. Tento revoluční systém je výsledkem více než 2 let vývoje, na kterém se podílelo přes tři desítky specializovaných inženýrů. Systém je chráněn 126 patenty Toyota.

Aktivní monitoring klíčových parametrů výkonu VZV se snižuje riziko možných nehod a maximalizuje se množství a preciznost pohybů. To umožňuje řidiči vozíku pracovat s plnou důvěrou a udržuje vysokou produktivitu.

Systém SAS stojí na 3 typech komponentů: elektronické řídící jednotce, 10 senzorech a 3 akčních členech. Řídící jednotka SAS sbírá informace ze senzorů a vypočítává, zda se vozík nenachází v potenciálně nebezpečné situaci. V případě potřeby aktivuje jeden nebo více akčních členů.

Systém Toyota SAS zahrnuje:

Aktivní zámek náklonu zadní nápravy

SAS omezuje rizika při zatáčení vysokozdvižného vozíku. Pokud se během zatáčení dostane vozík do nestabilního stavu, patentovaný zámek náklonu automaticky zablokuje zadní nápravu tak, aby se zvýšila stabilita vozíku. Významně se tak redukuje riziko bočního převrhnutí. Systém reaguje rychleji než nejzkušenější řidič.

Aktivní omezení rychlosti při zatáčení

Pokud SAS vyhodnotí rychlost v zatáčce jako příliš vysokou, potlačí povely řidiče a vozík automaticky zpomalí tak, aby byla kola i náklad ve správné poloze. Prevence nehod přispívá k bezpečnosti řidičů a udržuje stroje ve vynikajícím provozním stavu.

Aktivní kontrola úhlu dopředného náklonu stožáru

SAS zabráňí převrhnutí nákladu i vozíku směrem dopředu. Funkce kontroly úhlu dopředného naklonění stožáru VZV monitoruje výšku zdvihu nákladu a polohu stožáru. V případě potřeby systém omezí úhel náklonu a chrání tak řidiče i náklad.

Aktivní kontrola rychlosti náklonu stožáru vzad

Když se náklad nakloní dozadu příliš rychle, může ohrozit řidiče, vozík i náklad. Funkce kontroly rychlosti náklonu stožáru vzad sleduje možné rizikové faktory a odpovídajícím způsobem omezuje rychlost náklonu stožáru.

Automatické vyrovnání vidlic

Seřízení vidlic do horizontální polohy zabere pokaždé určitý čas. S funkcí SAS vyrovnáním vidlic je lze nastavit do vodorovné polohy pouhým stiskem tlačítka. To řidičům usnadňuje práci zejména s náklady ve výškách. Úspora času znamená vyšší produktivitu a úsporu vašich financí.

Aktivní synchronizátor řízení

Eliminace prokluzu hydrauliky řízení pomáhá řidiči pracovat bezpečněji a s větší efektivitou. SAS aktivní synchronizátor řízení provádí tuto činnost automaticky tak, že synchronizuje polohu volantu s polohou zadních kol. Vaši řidiči tak pracují ergonomicky a vždy přesně vědí, kterým směrem vozík pojede.

Převzato z https://toyota-forklifts.cz a upraveno.

Ostatní články a aktuality

🍁🍂 PODZIM s výhodou 🍂🍁

1. 10. 2024

BT Tyro je skvělou volbou pro všechny, kdo hledají ekonomické řešení a zároveň: převáží příležit...

Race Day s UHS Jakos a.s. – Nezapomenutelný den plný zábavy a adrenalinu! 🚙🎮🛠🎼🎻🍇🥂

18. 9. 2024

Ve čtvrtek 12. září 2024 společnost UHS JAKOS a.s. ve spolupráci s Toyota Material Handling CZ s.r.o...

Zaujali jsme vás? Kontaktujte nás
a my se Vám obratem ozveme

Nebo nám rovnou zavolejte:

  1. *
  2. *